Social Media για μικρές επιχειρήσεις – Πώς να κάνεις τη διαφορά!

www

icons-842875_640Τα Social media  ( αν λάβουμε υπόψη ότι δεν είναι δωρεάν, δεν φέρνουν άμεσα αποτελέσματα και δεν μπορούν να κάνουν τίποτα για ένα κακό προϊόν ή υπηρεσία) , με πολύ χαμηλό κόστος μάρκετινγκ, μπορεί να κάνουν τη «μεγάλη διαφορά» σε μια μικρή επιχείρηση. Μέσα σε δύο χρόνια πάνω από το 50% των μικρών επιχειρήσεων βλέπουν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται με τη βοήθεια των social media , ενώ το ποσοστό γίνεται 70% για τις επιχειρήσεις που έχουν πενταετή παρουσία στα social media. Όλο αυτό μπορεί να επιτευχθεί αν οι προσπάθειες του μάρκετινγκ επικεντρωθούν στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας (awareness) της επιχείρησης, στην αύξηση της κινητικότητας της ιστοσελίδας (website traffic) και στο χτίσιμο μιας «κοινότητας» με πιστούς, αφοσιωμένους ακόλουθους (community of loyal followers).


Διαδίδοντας τα Νέα για την Επιχείρησή σου


fbΤα social media posts σου , είναι σαν εικονικά φυλλάδια ή σαν διαφήμιση σε μια εφημερίδα. Χτίζουν αναγνωρισιμότητα του ονόματος της επιχείρησής σου και τη βοηθάνε να αρχίσει να σχηματίζει μια επιχειρησιακή ταυτότητα (brand identity).
Αποκόμισε όσο το δυνατό περισσότερα από τα social media, παρακολουθώντας τα στατιστικά των social media λογαριασμών σου: σε πόσα άτομα προβλήθηκε το post σου, σε πόσα άτομα άρεσε (Like) πόσες φορές κοινοποιήθηκε ή μοιράστηκε (share), πόσες φορές έγινε αναφορά στο όνομά της επιχείρησής σου. Παρακολούθησε την αύξηση των θαυμαστών της επιχείρησης (funs / followers) – με τι είδους αναρτήσεις κερδίζεις περισσότερους funs. Πρόσφερε περισσότερες τέτοιες αναρτήσεις. Συγκέντρωσε στατιστικά για τα δημογραφικά στοιχεία των θαυμαστών σου (φύλο, ηλικία, επάγγελμα, τόπος κατοικίας/εργασίας). Έχε ανοιχτά τα μάτια σου για να διακρίνεις και να διευρύνεις ευκαιρίες!


Αυξάνοντας την κινητικότητα στην ιστοσελίδα σου


Το να κάνεις γνωστό το όνομα της επιχείρησής σου είναι καλό, το να δελεάσεις τον κόσμο να επισκεφθεί στην ιστοσελίδα σου είναι ακόμα καλύτερο. Μοιράσου posts από το blog σου, προώθησε τις ηλεκτρονικές ή «φυσικές» πωλήσεις σου, μοιράσου σημαντικά νέα σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου. Πολύ χρήσιμο εργαλείο για την ανάλυση στατιστικών στοιχείων σε σχέση με την απόδοση μιας ιστοσελίδας είναι το Google Analytics.

ganal


Χτίζοντας μια κοινότητα


completing the puzzleΤο χτίσιμο μιας κοινότητας δημιουργεί ένα δίκτυο των «ευαγγελιστών» ενός brand καθώς και των δυνητικά επαναλαμβανόμενων πελατών. Ζήτα από τους funs σου να συμπληρώσουν έρευνες, να απαντήσουν σε ερωτήσεις, να μοιραστούν φωτογραφίες ή video που να φαίνεται πώς χρησιμοποιούν αυτοί τα προϊόντα σου. Ενθάρρυνε τους πελάτες να εκφράσουν τις πιθανές τους ερωτήσεις μέσω των social media. Ενεργοποίησε συναγερμούς e-mail για την ομάδα σου ώστε να ανταποκρίνεται άμεσα σε κάθε αίτημα ενός πελάτη.
Αν μια ερώτηση ενός πελάτη θα ωφελήσει την κοινότητά σου, κάνε την απάντηση ένα blog post και κάλεσε και άλλους πελάτες να μοιραστούν την εμπειρία τους. Όταν τα social media κάνουν τους funs σου να αισθανθούν σαν μέλη της οικογένειας της επιχείρησής σου, οι πελάτες θα επιστρέφουν ξανά και ξανά.

Πηγή : forbes.com

#Management tip of the day

“I’ve learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.”

Maya Angelou

social

Leave a Comment

Your email address will not be published.